cos Presentació cos Ir a página incial Ir a página incial Ir a página incial cos Recomenar aquesta pŕgina cos
cos Com arribar al nostre centre cos Afegir-nos als teus favorits cos
cos Prevenció buco-dental (Consells) cos Fes-nos la teva pŕgina d'inici cos
cos Anar a la pŕgina de descŕrreges de manuals d'interčs cos Mapa de la web cos
cos Enviar e-mail cos Enllaços d'interčs i cercadors
cos Envians les teves consultes o demana 1a visita cos Ver web en castellano cos
cos Temes relacionats amb la teva salut bucal cos Veure totes les especialitats cos
Facebook google + Twitter Linkedin Flickr YouTube
Darrera actualització: 23.11.2015
ODONTOLOGÍA I EMBARÀS

L'embaràs és un període important i la teva boca participa de tot un seguit d'alteracions que presenta el teu organisme.
En el nostre centre anem a indidualitzar el teu tractament per a prevenir una millor salut bucal, tant teva com del futur nadó. Per tot això volem intentar ajudar-te a resolre tot un seguit de dubtes que pot plantejar l'embaràs i la seva repercussió en la salut buco-dental a una futura mare com tu.
La informació que es dona en aquesta pàgina sobre l'embaràs està dirigida a donar suport i no a reemplaçar la relació entre una pacient i el seu odontoestomatòleg o professional sanitari.
Totes aquelles qüestions que quedin sense resoldre pots plantejar-nos-les personalment en el nostre centre o a través de la pàgina de consultes d'aquesta web.

veure la resposta
  Quins canvis es produiran durant la meva gestació?
veure la resposta
  Quan he d'anar al dentista?
veure la resposta
  Em poden fer algun tipus de tractament dental?
veure la resposta
  Poden fer- me radiografies o posar-me anestèsia?
veure la resposta
  Si tinc dolor, puc prendre medicaments?
veure la resposta
  A la lactància ¿també podré tractar-me o prendre medicaments?
veure la resposta
  Es cert que les dents s'espatllen durant l'embaràs?
  I les meves genives?
veure la resposta
  En quin moment de l'embaràs es forman les dents del nadó?
quins canvis es produiran durant la meva gestació?

Durant l'embaràs es produeixen tot un seguit de canvis. A nivell de la teva boca els que més destaquen i influeixen són els següents:

• Disminució del pH de la teva saliva, la qual es fa més àcida, i per tant existeix una major incidència de càries.
  • Existeix un augment de concentració de certs bacteris de la flora bucal. Aquest augment està induït per les hormones de l'embaràs i conseqüentment va a durar la totalitat del mateix. Aquests bacteris produiran una inflamació de la geniva (gingivitis) que comportarà sagnat de la mateixa i major retenció de placa el que facilitarà l'aparició de càries.
quan he d'anar al dentista?

Evidentment que deus acudir al dentista i al més aviat possible. L'ideal és que ho fessis abans de l'embaràs per a poder deixar la teva boca sanejada i posteriorment només realitzar visites de control durant la gestació. Si això no és possible, acudeix a visitar-nos tan aviat sàpigues que estàs embarassada i establirem un pla profilàctic i terapeútic a la teva mesura.

em poden fer algun tipus de tractament dental?

Rotundament SI . Podem fer-te qualsevol tipus de tractament encara que de forma programada el moment ideal és el segon trimestre (entre els 4 i 6 mesos) i la primera meitat de l'últim (de 7 a 8'5 mesos) atès que és quan vas a estar més estable doncs durant el primer trimestre s'ha d'evitar l'administració de fàrmacs ja que s'està formant el fetus, i en l'últim mes estaras més ansiosa a causa de la proximitat del part.

poden fer-me radiografies o posar-me anestèsia?

Noexisteix cap risc per a poder administrar-te anestèsia local. En el cas que presentis alguna alteració pròpia de l'embaràs (tensió alta o augment de la glucemia) disposem d'anestèsics adequats per a això.

Les radiorafies orals les deurem limitar al màxim, sobretot durant el primer trimestre de l'embaràs, però en cas necessari no deus preocupar-te doncs us protegirem amb un davantal i un collaret de plom.

si tinc dolor, puc prendre medicaments?

Evidentement, SI. hem de tenir precaució durant el primer trimestre doncs és el període de la embriogénesis, però existeixen fàrmacs apropiats per a aquesta fase. Qualsevol tractament que t'efectuem serà acompanyat d'un informe per al teu ginecòleg.

a la lactància, també podré tractar-me o prendre medicaments?

Durant la lactància no vas a presentar cap contraindicació per a qualsevol tipus de tractament. L'única precaució sorgeix en el cas que haguessis de prendre algun medicament, doncs algun d'ells es pot transmetre al nadó a partir de la llet. No deus preocupar-te per això, doncs també serà tingut en compte.

es cert que les dents s'espatllen durant l'embaràs?

Les dents per si soles no s'espatllen durant l'embaràs, però existeixen factors que van a predispondre a un augment de la incidència de càries. Aquests factors són:

• Per evitar la sensació de plenitud gàstrica per compressió de l'úter sobre l'estómac, hauràs de fer menjars menys copiosos però més freqüents, el que comporta un augment de l'atac àcid al exisitir més periódes en els quals aquest actua.
  • Augmentaràs la ingesta de sucres.
  • Com hem vist al principi, la teva saliva es torna més àcida.
  • És freqüent que en els darrers mesos a causa de la possible aparició de diversos transtorns o molèsties generals i durant el post-part per la preocupació de la salut del bebé, descuidis la teva higiene oral el que comportarà una major incidència de càries.
i les meves genives ?

L'embaràs provoca una major vascularització del teixit gingival i també una major inflamació de les genives, però només si aquestes es trobaven inflamades prèviament. D'aquí la importància d'una visita prèvia a l'embaràs o just quan ja saps que estàs embarassada, per a evitar que la teva geniva estigui inflamada.
L'augment de la concentració de bacteris que inflamen la geniva va a afavorir aquest estat durant tot l'embaràs.

en quin moment de l'embaràs es forman les dents del nadó?

Les dents de llet comencen a formar-se a partir de la 6ena setmana i els definitius a partir del 5é mes de vida intrauterina. A causa de això,condicions desfavorables durant la gestació ( ús de medicaments, infeccions, manques nutricionals...) poden ser causa de problemes per a les dents en fases de formació i mineralització.

Enviar correo electrónico
Recomena aquesta pàgina !
Incloure aquesta pàgina als teus favorits
Fes-nos la teva pàgina d'inici
Cercador
Mapa de la web